Поставяне на цели

Поставяй си цели.
Знам, знам тази тема е скучна, но това е основата. А човек не е ли добър с основата няма как да мине напред. Преди да се научим да тичаме трябва да се научим да ходим, нали така. Така че нека проходиме.
Защо да си поставяш цели?
Всеки има мечти които иска да изживее или постигне. Когато запишеш мечтата си на лист тя автоматично се превръща в цел. Поставянето на цели е едно от най-продуктивните неща които можеш да направиш ако изкаш да управляваш живота си. Когато си поставиш някаква цел ти определяш насоката към която искаш да се движи живота ти. Сам определяш бъдещето си. Като GPS задаваш крайна точка и се насочваш на там. Също така трябва да имаш предвид, че пътищата до крайната точка са много. Трябва да си напомняш всеки ден каква е целта ти, защото малко невнимание и може да се отклониш доста. В момента в който си припомниш нещо в главата все едно ти казва „преизчисляване“. Помня когато аз като записах първите си цели за да не се отклонявам си бях намерил картинки в интернет за определената цел и си ги поставях като скриинсейвър на телефона. Така виждах всеки ден на къде съм се запътил.
Как да си поставяш цели?
Тук няма точно определени правила. Когато попиташ 10 човека, как се поставят цели, ще ти кажат 10 различни техники. Аз лично съм открил свой начин за поставяне на цели. Ще споделя основата. Вие ако искате може да го правите по свой начин.
Когато си поставяте цели първо трябва да сте наясно от коя дата започвате. За мен лично идеалната дата е 1 януари. Чисто психически за мен това е ново начало. За вас може да е рождения ден. След като съм наясно с датата, една седмица преди това (за мен е периода около Коледа) Сядам изключвм всички разсейващи устройства. Уверете се че няма хора наоколко. Ако трябва заключете се в стаята си. Не е приятно докато определяш бъдещето си да бучи телевизора, да свири музика и деца да тичат насам-натам. Задайте си въпроса „Какво искам да ми се случи до края на годината?“ Вземам един лист. Първо пиша годината, след това й слагам заглавие. Каква година ще е ако постигна целите си? Например „Годината в която няма невъзможни неща“. След това пиша „цел номер едно“. Когато записвам целта си гледам да е емоционално свързана. Като например вместо „Да се запиша на готварски курс“ пиша „Да стана готвач“. Целта ти е да станеш готвач а не самия курс. После раздробявам тази цел на отделни простички стъпки, които да направя като ги записвам в сегашно време „обаждам се на еди си кой“, „потдавам документи еди си къде“ и т.н. Колкото по простички са стъпките толкова по-добре. Тях ги записвам отдолу като 1.2.3.4. Целта също трябва да има дата на която трябва да започнеш да действаш. По принцип от понеделник. При мен за първата цел една или две седмици след 1 януари. Стъпките също може да имат дати.
Не си поставяйте повече от 5 цели за една година, аз рядко достигам тази бройка. При мен 3-4 цели са достатъчни. Не започвайте две цели наведнъж. Една цел в времето е достатъчна. Когато приключите с нея тогава следващата.
За втората и следващите цели аз не пиша дати, защото не се знае колко време ще отнеме работата по предишната цел. Датите на втората ги пиша след като приключа с първата.
От както започнах да си поставям цели разбрах, че наистина няма невъзможни неща. Мечтите се сбъдват. Имам ги черно на бяло с стъпките. Така всъщност разбрах колко съм близо до мечтите си. Помня когато записах една от мечтите си и я раздробих на простички стъпки. Аз бях на едно телефонно обаждане от мечтата си. Другото дойде от самосебе си. Просто мозъка има навика да усложнява нещата когато става въпрос за мечти. Започва да те убеждава, колко са далеч иколко са недостижими. Но когато вземеш лист и химкал ти опростяваш нещата.
Най-важното е да опростиш нещата и да има яснота.

Вашият коментар

Създаване на безплатен сайт или блог с WordPress.com.

Нагоре ↑